NYHETSARKIV

UTBILDNING

2019-04-10
UTBILDNING

Torsdag 11/4 - Fredag 12/4 håller vi stängt pga utbildning.

Akuta besvär hänvisar vi till vår kollega i huset, Tandläkare Dean Cesnaj Telnr: 016-141930

Välkommna åter Måndag 15/4 kl 8.20

Tandblekning till våren

2019-04-05
Tandblekning till våren

Nu kan du boka tider via Boka Direkt för tandblekning hos oss.

Få ditt finaste leende till sommaren med långvarit resultat, enklare tandstensrengöring och polering ingår i priset.

TANDKRÄM

2019-03-26
TANDKRÄM

Det är inte ovanligt att man känner sig en aning vilsen när man står vid tandkrämshyllan i butiken. Utbudet är oftast stort med priser som skiljer från det ena till det andra. I dag förekommer ett brett utbud av tandkrämer som passar de flesta personer och nästan alla ger ett strålande resultat om man använder sin tandkräm rätt. Om man inte har några specifika problem fungerar vilken tandkräm som helst utan något speciellt syfte. För dem som dock orsakats av något tandproblem kan det vara bra att välja en anpassat sort som underlättar och hjälper tandborstningen. Vi hjälper dig gärna, så fråga oss när du är här.

Vi välkomnar gamla som nya patienter

Rengöring mellan tänderna!

2019-03-18
Rengöring mellan tänderna!

När du går hos våra Tandhygienister så får du hjälp att prova ut vad just du ska använda för att göra rent mellan tänderna.

Välkomna att boka tid!

Tandlossning och Tandhygienisten

2019-02-26
Tandlossning och Tandhygienisten

Tandlossning, som också kallas parodontit, beror framför allt på att det finns bakterier runt tänderna. Om man under lång tid inte rengör tänderna ordentligt kan tandköttet bli inflammerat. Därför är det viktigt att göra regelbundna tandvårdsbesök och rengöra tänderna noga.

Om inflammationen inte upptäcks och behandlas tidigt finns det risk för att den sprider sig och angriper  käkbenet. Det är då tillståndet kallas för tandlossning (parodontit). Fickan i tandköttet blir allt djupare och bakterierna tränger längre ner, vilket leder till att mer och mer av tandens fäste förstörs. Därför är det viktigt att göra regelbundna Tandhygienist besök och rengöra tänderna noga.

Sida 7 av 34Först   Föregående   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  Nästa   Sista

ÖPPETTIDER OCH KONTAKT

Vecka 17 och tillsvidare har vi öppet:

Måndagar och Onsdagar kl 8.20 - 17.00

Öppettiderna uppdateras regelbundet